Zakaj sem se odločila za pozitivno držo

Zakaj sem se odločila za pozitivno držo

Prvi teden smo kot družina »preživetveno« vsako popoldne hodili v naravo ali delali na vrtu, saj so bili pomladanski dnevi topli in smo potrebovali čas, da se navadimo na novo situacijo. Vse je delovalo kot v filmu, ki se dogaja nekomu drugemu.

Potem sem se za en teden znašla v frustraciji, saj je »korona« moje finančno stanje le še poslabšala. En teden sem se smilila sama sebi in videla le to, kako malo vsak dan naredim. V virtualnem svetu nisem tako domača. Zato samo en webinar na teden, samo eno blog post. Zdelo se mi je premalo. Imela sem občutek, da sem neproduktivna.

Ta teden je že lažje. Moj fokus je na tem, kaj sem naredila in ne na tem kaj nisem: Napisala sem en blog post, skuhala sem dobro kosilo, spekla sem pehtranovo potico, posadili smo novo češnjo, letos smo že obrezali ciprese.😊

Saj se spomnimo, ko enkrat možgani padejo v negativno razmišljanje, vidiš le še negativno. Najdeš vse več negativnega (npr. v svoji družini, v službi), postaneš vse bolj zaskrbljena in kar naenkrat se znajdeš v vrtincu, iz katerega ne moreš več.

Strateška odločitev ni prišla sama od sebe. Šlo je za odločitev »gledala bom bolj pozitivno«, ker:

  • je nalezljivo;
  • daje drugim ideje in jih nagovori, navduši;
  • mi pomaga, saj me pomiri;
  • mi pomaga opaziti bolj pozitivne stvari (bolj pozitivne ideje, rešitve problema, pozitivne strategije reševanja problemov, načine, kako se lahko povežem z drugimi in tako podprem, kako biti še naprej motivirana).

Pozitiven odnos do ljudi, stvari in dela pripelje še več pozitivnega v življenje. (Saj si verjetno opazila, ko se v teh dneh kdo od nas jezi, samo še druge vleče navzdol.)

Zato naj bo tudi tvoja odločitev danes, da želiš k osebam in k reševanju problemov pristopati pozitivno. Ko tako nekaj delaš vsak dan, vsaj nekaj takih zavestnih pristopov v dnevu, počasi postaja tvoja navada. Nato s časom vse bolj postane del tebe. Seveda tu ni mišljeno sanjaštvo, »flower power attittude«: saj bo vse ok, nič me ne skrbi, vse bo dobro… in da nič ne narediš. Ravno nasprotno.

Pozitivna drža te kljub težki situaciji dela močno. Imaš kontrolo. Lahko kaj spremeniš. Iz dneva v dan, iz tedna v teden. Četudi novice na Dnevniku niso nič kaj pozitivne. A so kdaj bile?

V družbi, posebno na Facebook omrežjih lahko začutiš, da se rojeva nekaj pozitivnega. Kolektivno smo se zavedli, da je pomembna skupnost, pomembna je povezanost, dobrota v ljudeh, da smo si podobni bolj kot smo si mislili.

Ali imaš moč nad tem, kako reagiraš? Gledaš pozitivno in ne toneš v strahovih? Negativno pride, a to ustavim in naredim nekaj pozitivnega.

Mel Robbins v teh dneh predlaga konkretne vaje, ki nas spravijo iz tuhtanja, negativne spirale. Ker so usmerjene na konkretno, lahko učinkujejo takoj. Koristne so tudi za naše najstnike.

  1. Pomisli na pet stvari, ki se jih lahko dotakneš in ti prinašajo veselje. Poglej, dotakni se jih in takoj boš tu in sedaj!
  2. Pomisli na štiri stvari, na katere si ponosna. (npr. sem potrpežljiva, danes je uspelo dobro kosilo, bila sem v oporo najstniku, s poslano rožico sem razveselila babico)
  3. Pomisli na tri ljudi, ki jih imaš rad in jih lahko pokličeš za konec tedna. (morda koga, ki ga že dolgo nisi, ker »ni časa«)
  4. Najdi dve stvari, ki se jih lahko naučiš ta konec tedna (npr. spečem preste, naredim Facebook live za svoje sorodnike).
    Posebno najstnikom se sedaj »premalo« dogaja. Lahko jih spodbudim (če se niso že sami), da poskusijo narediti kaj novega. Pri nas so bile tako eno nedeljo na mizi preste, drugo nedeljo pa za poobedek priljubljena medena torta (cel dan dela, pripravljanje kreme😊).
  5. In zadnja, a zelo pomembna zadeva. Katera misel me dvigne? Misel, ki se jo bom spomnila, ko bom na tleh. Morda je del pesmi, ki jo imam rada. Lahko je plakat, ki si ga dam na vidno mesto.

Kaj pa ti? Kako se ti obdržiš v pozitivnem razpoloženju?


Če se ti zdi ta prispevek koristen, se prijavi na mojo mailing listo in ti bom pošiljala obvestila, ko objavim kaj novega. 👇👇👇👇